Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia projektu ustawy o zmianie ustawy o kierujących pojazdami (druk nr 2090) odbyła pierwsze posiedzenie. Projekt ustawy powstał w Komisji ds. Petycji w wyniku skierowanej do Sejmu petycji Pana Mariusza Nowaka. Ustawa ma przesądzić, że nawet całkowity ubytek słuchu nie będzie – jak obecnie – bezwzględną przeszkodą do uzyskania prawa jazdy kat. C, uprawniającego do kierowania pojazdami ciężarowymi. Podkomisja wysłuchała przedstawicieli Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, Polskiego Związku Głuchych, PFRON, Ministerstwa Infrastruktury, Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPiNKa, a także Krajowego Konsultanta ds. Medycyny Pracy. Sławomir Piechota, przewodniczący Komisji ds. Petycji – przypomniał, iż po polskich drogach jeżdżą głusi kierowcy ciężarówek, którzy uzyskali prawa jazdy w innych krajach UE: w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji lub Belgii. A zatem to nie ubytek słuchu ale zweryfikowane umiejętności powinny decydować o uzyskaniu lub nie prawa jazdy. Ponadto ratyfikowana przez Polskę Konwencja ONZ o prawach osób z niepełnosprawnością zabrania jakichkolwiek form dyskryminacji. Wobec zgłaszanych uwag i wątpliwości Podkomisja postanowiła wystąpić do Biura Analiz Sejmowych o poszerzoną opinię w sprawie przesłanek i trybu uzyskiwania praw jazdy na ciężarówki przez osoby głuche w innych krajach UE. Prace Podkomisji będą kontynuowane po uzyskaniu opinii BAS.